torsdag 9 juli 2015

Regn och stiltje

Det regnar och jag sitter inne och tar det bara lugnt. I vanliga fall kan jag vara lite rastlös så här i början av semestern, men av någon anledning uteblev rastlösheten i år. Jag tackar och tar emot. Innerst inne är jag lite tacksam över regnet, för jag behöver nog vila händerna lite. De domnar och det sticker i fingertopparna och ända upp över armbågarna. Finmotoriken försvinner och det enda som funkar är att vila armar och händer.

Idag var jag på vårdcentralen, för jag stod inte ut! Nu blir det handskenor på nätterna och vätskedrivande medicin. Lite bekymrad är jag att detta ska påverka seglingen. Ska försöka att inte slita för mycket, utan använda vincharna smart istället. Sedan handskar på!

I stiltjen på grund av regnet har jag passat på att städa här hemma. Nu är det riktigt ok faktiskt! Promenader har det också blivit! Sakta men säkert håller jag på att komma in i goda vanor! Men nu längtar jag ut på sjön igen och hoppas på att det åtminstone blir uppehåll imorgon!

Här är ATLA 3 i Docksta när Ulvöbåten kom. Lite sörjer jag ankaret och vinschveven när jag ser den här bilden...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar