måndag 3 augusti 2015

Baggviken-Häggvik

Idag blev det återigen en härlig dag på havet. Vi vaknade upp i Baggviken på Mjältön och seglade via Norrfällsviken till Häggvik. Där klev pappa av för han ska jobba lita och jag provianterade på Vallen inför fortsatt seglats. Det är kul med pappsen, han har fullt fokus på matematiken i seglingen. Typ vinklar vid kryss. Tror han kan hålla på väldigt länge med att klura på detta medan jag mest njuter av att vara på havet så där i största allmänhet. Lite är det så att jag låter honom hållas med dessa vinklar, för om han klurar och tar reda på saker så kan jag sedan lära mig när han visar mig. Och jag tycker det är kul med en entusiast som sällskap!

Själv gillar jag helheten med att ha båt. Också ligga i gästhamn och träffa nya människor är ju kul! Tyvärr verkar det som om elen inte ändå vill, för nu är det nåt knas igen. När jag lämnade båten för proviantering satte jag dit min vanliga batteriladdare, men nu flera timmar senare är det ingen sprutt på värmaren. Ska gå och koppla om till båtens ström och se om det blir bättre. Annars kan det bli en kall natt.

Jäpp, basilikaodlingen hänger med än. Ska bli så skojigt att höra sjökaptenens synpunkter om denna, kan hända att "Ester" ansluter imorgon. Möjligen skulle en pelargon vara än mer iögonfallande på en båt, men det är nog att gå för långt...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar