söndag 2 augusti 2015

Baggviken

Inatt sov jag som en kratta, det var kallt i båten och en massa ljud. Men vid fyratiden vaknade jag av en snilleblixt. Jag hade googlat intensivt på värmare för båt och elsystem till sjöss och lite annat. Klockan fyra i morse hade jag löst problemet med min båt! Sladden til topplanternan var av i och med någon mastfällning som gått fel, kanske var det kortslutning i sladdstumpen? Kanske trodde batteriet att det är fulladdat när kortslutningen ligger där ich laddningen avbryts hel tiden? Jag klev upp och drog ut kontakten till lanternan och satte på korken istället. Voilà! Värmen gick då att köra! Jubel och klang!

Men jag hade dåligt tålamod att ligga kvar vid Ulvön, så framemot elvatiden begav jag mig ut ur sundet österut för att kika lite på den sidan södra Ulvön. Det finns en liten naturhamn där som ser kul ut, men jag beslöt att vänta med ett besök där tills jag har en gast med mig som kan spana efter stenar. Tog istället ut kursen till Mjällomslndet där jag hämtade upp pappsen och seglar nu med honom. Kul, kul. Vi har lagt till i Baggviken på Mjältön (Sveriges högsta ö). Grillning, sedan bastade jag hårt och badad i havet. Helt underbart, minnen som man kan leva länge på när det blir höst och vinter!

Fullmåne utanför, spegelblankt vatten och mysigt nere i kajutan. En härlig sommarnatt!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar