söndag 27 september 2015

Lugn och skön söndag!

Vilken härlig lugn dag jag har haft idag! Mest hela dagen har jag skrotat runt och städat här hemma. Tagit ned gardiner, pysslat med blommorna, grävt ner lökar, städat, städat. Riktigt nöjd med tillvaron! Gick med jox till källsorteringen och hem med lite handel. Dramatenväskan funkar bra, det är lättare att ha rutin märker jag på att få iväg plast, papper och annat till återvinningen eftersom jag inte vill gå med tom dramaten. Jag tror minsann jag värdesätter maten jag handlar mer eftersom jag får jobba mer för att få hem den nu. Idel vinster med att inte ha bil!

Enda gången jag saknat bilen hittills är nu i eftermiddag när jag fick en impulstanke att åka upp på vårdkasen inatt för att se månen. Kom då på att jag inte har en bil. Hm. Får se på månen ifrån trädgården istället.

Mitt nystädade vardagsrum. Känns lite juligt...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar