onsdag 23 september 2015

Östersund

Nu see det ut som ett bombnedslag här hemma. Jag hinner inte med. Jobbet är stressigt, jag hinner inte riktgt med där heller, och när jag kommer hem är jag för trött för att ta tag i tvätt, disk och plock. Dammråttorna hopar sig, och ogräset frodas in trädgård. Kanske bra att jag förlorade budgivningen på radhuset. Jo, så är det. Men med detta tempo skulle jag inte hinna med. Nu kan jag trösta mig med att det efter kontorsflytt kommer vara 500 meter till jobbet. Alltid något bra.

Idag har jag varit i Brunflo och haft första delen av tre i en utbildning för arbetslag i hur man kan tänka/göra för att jobba mer medvetet med ideella. För mig var det en slags premiär att ha denna utbildningsförmiddag, tidigare har jag gjort det tillsammans med samordnaren för ideellt forum. Det var svårt. Mest för jag själv tycker detta med ideella är så självklart att det blir svårt att prata om. Men på något mirakulöst sätt swishade tiden på och plötsligt var det över.

Mitt största bekymmer under dagen var oron för att strumpbyxorna skulle hasa ned. De har en förmåga att göra det ibland. Eftersom jag int hunnit tvätta eller stryka på länge bär jag nu sådana plagg som hängt länge i garderoben och som jag helst inte vill ha på mig på grund av att jag måste ha strumpbyxor till. Som kasar.

Jag tröstar mig med att man inte kan vara bra på allt och riktigt gottar mig åt den positiva feedback som jag fick när jag pratade. "Det märks att du varit gymnasielärare", "Du har en behaglig röst att lyssna till" och "Du kan prata så man orkar lyssna länge" var några av kommentarerna! Värmer gott för både självkänslan och självförtroendet! Själv tyckte jag att jag slirade runt i snömosprat. Men kanske är det så att jag själv är min värsta kritiker?

Hemma igen sjönk jag ned i fåtöljen, helt slut av trötthet. Borde tvätta, borde städa, borde träna. Orkar ingenting och försöker tänka att "imorgon är en ny dag och DÅ minsann ska jag ta tag i saker här hemma". Tveksamt är om det kommer hända, jag går nog ner på stan och shoppar några blusar och trosor istället och håller mig flytande några dagar till. Så kan man ju också göra...

Hamnade framför youtube där min favorit lagt upp ett nytt klipp. Jag gillar så "whitespotpirates" och hennes envishet! Klart peppande!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar