tisdag 29 september 2015

Vilodag

Redan när jag vaknade var jag trött. Vafasen, jag hade ju sovit i nio timmar!?! Jag släpade mig till jobbet och gjorde det nödvändigaste, men kompade sedan ut och gick hem. Lite anar jag nog var tröttheten består i, så jag handlade första bästa bok om utmattningssymptom och sträckläste den. Jodå, det mesta stämmer ju. Stress, höga inre krav, ambitioner, slarvat med återhämtningen, irritation och ilska...

Tänker ta signalerna på allvar och inte rusa på så mycket. Försöka tänka "good enough" och använda både friskvårdstimmen och komptid hädanefter.

Bra med en ledig eftermiddag! Förutom att läsa fick jag trevligt fikabesök! Nu är det ju några mil till morbror Per, så extra trevligt att han kikade in när de var på genomresa.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar