torsdag 29 oktober 2015

1-3-5

Sedan en vecka tillbaka kör jag nu med "strikt LCHF". Med strikt försöker jag hålla mig under 20g kolhydrater per dag. Det går faktist riktigt bra! På denna ynka vecka har jag tappat fyra kilo och jag mår toppen! Enda biverkningen är lite dålig smak i munnen, så det blir en del tuggummin och Cola zero för att styra upp det. Den största utmaningen för tillfället är att jag är i Docksta och hälsar på min mor. För säkerhets skull laddade jag med en massa matvaror typ oliver, chilikorv, bacon, grädde, blomkål och cocosolja. Men efter att ha kollat på "hela Sverige bakar" har jag nu ett enormt sug efter choklad. Som av en händelse har jag sett choklad på morsans diskbänk, så jag ska öva avhållsamhet hela natten... Återkommer med rapport.

 

Jag firar också tre veckor av flitigt användande av tandtråd och florskölj. Det är lättare än LCHF. Mitt besök hos tandläkaren var som vanligt lite gruvsamt, tandläkaren får alltid mig att känna mig som en slacker när det gäller tandtråd. Nu har jag gnott på i tre veckor, morgon och kväll. Yes! Värt att fira!

 

Fem veckor utan bil firar jag också nu. Det har gått fantastiskt bra! Jag har mycket pengar över som jag stoppar in på olika fonder och har promenerat betydligt mer än vad jag skulle ha gjort annars. Lite har jag saknat bilen, speciellt när jag inte helt enkelt kan besöka båten som står på varvet. Men jag har nog lärt mig planera, så övergången till att leva livet utan bil går betydligt bättre än vad jag trodde. En gång har det blivit taxi för 151 kronor, men med tanke på att jag slipper betala bensin, ränta, amortering, spolarvätska, försäkring, däckbyte och annan service så är det rena vinstlotten. Varje vecka!

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar