onsdag 7 oktober 2015

Sollefteå

Nu är jag tillbaka i Sollefteå igen, tror det är tredje gången på ungefär lika många veckor, har tappat lite kollen. Den här gången är det prästfortbildning och två dagar fyllda me bra föreläsningar på Hallstaberget. Eftersom det är bra fortbildning även för en föredetta religionslärare har jag nästlat mig in i detta sällskap, tänker att det är bra att passa på när fotbildning erbjuds på nära håll.

St jag tänker mest på nu när jag ska somna är den första föreläsningen som handlade om Psaltaren. Typ vi läser mest de positiva lovsångerna och inte lika ofta klagopsalmerna. Ibland kan vi sakna ord och uttrycksformer för det som känns jobbigt. Och om vi läser klagopsalmer är det för vi vill hitta riktning UR eländet. Men ibland kan det vara idé att låta eländet bara vara som det är och klaga över tillståndet.

Men nu ska jag hålla tyst om min klagovisa och bara sova. Punkt.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar