torsdag 5 november 2015

"Riktiga Afrika!"

Så har vi kommit fram till "riktiga Afrika"! Efter en superkort natt på rest and fly flög vi först till Amsterdam och sedan till Nairobi. Det var mörkt när vi kom fram, så än har jag inte så många intryck annat än att det är varmt och fuktigt.

Inför resan hade jag letat fram till ett myggnät som skulle vara riktigt bra, men i rummet satt redan ett myggnät som såg helt ut över sängen. Istället för att bryta förpackningen på mitt eget så testar jag detta och hoppas det håller malariamyggorna stången! Inte för jag tror det är några här, för hela rummet luktar myggmedel. Lika bra det.

I morgon bär det av till norra Kenya och flyktinglägret Kakuma. Det känns smått overkligt och som ett stort äventyr! Dit kommer jag åka i ett litet femsitsigt plan. Coolt så jag blir alldeles glad. Jag tänker lite på "Mitt Afrika" med Meryl Steep och Robert Redford och ser fram emot fantastiska vyer! Kameran ligger laddad och klar, så jag återkommer med bilder så småningom!

Själva Kakuma är annars det jag ser mest fram emot att få uppleva "live"! Detta gigantiska flyktingläger och allt arbete som görs där. Tror det kommer bli nyttig exposure. Väckarklockan är nu satt på 05.00, så jag hoppas jag kan somna snart, men med huvudet sprängfylld av tankar är det inte helt lätt...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar