torsdag 26 november 2015

Sista roadtripen

STOCKHOLM Så är sista roadtrippen innan jul igång. Sitter på ett hotellrum och snorar, det började droppa under tågresan ned idag och snart var förkylningen igång. Känns bra att det nu blir en välbehövlig paus i resandet och att jobbet går in på mer normal fart. Tyvärr råkade jag säga till chefen att jag nu har det lite lugnt i december så jag fick plötsligt lite flytta-kontoret-jobb. Typ ska kränga kontorsmöbler. Håhåjaja, jag som tänkt sätta mig tillrätta och börja plöja lite "pliktläsning". Sånt jag inte hinner med när kurserna och resorna duggar tätt. Men det kan nog bli lite av varje att göra i december. Kan ju vara kul också att få gå in i möbelkrängarbranchen.

Nu är det annars tre veckor kvar på Trädgårdsgatan. Sedan flyttar kontoret till Universitetsbacken. En flytt på 300 meter in i nyrenoverade kontor. Jag ser jättemycket fram emot detta och planerar en massa förbättringarna vad gäller mina egna arbetsrutiner. Den största förändringen jag tänkt genomföra är rent organisatorisk. För att skaffa grepp om de många kurserna tänker jag mig en stor whiteboard på rummet som ska tjäna som "flygledartorn" -dvs en överblick över allt jag gör. Idag har jag en WB på 150*120 cm, men drömmer/hoppas/håller tummarna/fightas för att få en ännu större. Det går sådär. Design verkar gå före funktion på nya jobbet och rykte säger det ska bli nån glasskiva med skarv som vi ska ha. Håhåjaja. Ibland vill jag vara chef och bestämma sådana detaljer, inte bara få "gilla läget".

Men jag har i alla fall lyckats få ett skrivbord med böj! Bra, bra! Då kan jag ha besökare som jag jobbar med tvärs över "svängen". Har redan (lite överoptimistiskt) bokat in ett sådant jobbmöte första eftermiddagen på nya kontoret.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar