söndag 1 november 2015

Skrota-hemma-dag

Jodå, chokladen ligger kvar på morsans diskbänk. Jag övade avhållsamhet i Docksta i två dagar innan jag igår åkte hem igen för att bara skrota på. Packa gör jag också, har en roadtrip i veckan som innebär en hel del tankemöda på packningen. På onsdag far jag via Amsterdam till Nairobi för att under en dryg vecka få en inblick i svenska kyrkans fältarbete. Vi kommer bland annat att åka till det gigantiska flyktinglägret Kakuma nära gränsen till Uganda. Sedan blir det en del besök hos partnerorganisationer till svenska kyrkan för att få en liten inblick i vad det är de gör. Mestadels i Kenya, men också Tanzania.

Just nu känns det lite overkligt att jag ska iväg. På köksbordet samlar jag grejer jag ska packa, men det är svårt att riktigt bedöma vad jag ska packa. Det kan vara varmt, men nätterna kan vara kyliga. Långärmat för att slippa bli myggbiten. Inte mörka kläder som drar till sig malariamyggor, och inte vita kläder som kan reta lejon (har jag hört). Det kan också komma åskbyar. Sedan ska vi på nåt universitet som har höga krav på klädsel, och listor på vad som är ok och inte. Sedan vill jag inte ha för tung ryggsäck, och minst ett ombyte som duger på fint hotell i Stockholm efter hemkomsten. Men vilket äventyr det ska bli! Jag riktigt längtar nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar