fredag 12 februari 2016

Jobb, jobb, jobb...

Idag hade jag en intressant dag på jobbet. Dagen var egentligen vikt till att förbereda morgondagen då jag ska till Sundsvall och förbereda "mitt" gäng unga konfirmandledare på den studieresa till Jerusalem som stundar. Knappt hann jag slå på datorn innan andra grejer dök upp som jag först måste ta itu med. Organisatoriska frågor, vänstiftsresa till Slovakien, framtidsfrågor, pedagogstöd hit och pedagogstöd dit. Plötsligt hade hela dagen gått och jag hade ändå inte hunnit med att förbereda jerusalempratet. Nu litar jag kallt på att det kommer gå bra ändå. Är nyfiken på vad det är för människor som valt Jerusalem som livsresa och hoppas de är peppade. Programmet är jag nöjd med, även om det är aningens mastigt. Men jag har ingen lust att låta ungdomarna gå på egen hand när läget kan vara spänt, bättre då att hålla ihop gruppen.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar