fredag 29 april 2016

På väg igen!

Så är det lift-off, och jag är på väg till Jerusalem igen! Den här gången åker jag med Luleås biskop och prostar på en kort studieresa (söndag-torsdag). Eftersom det inte finns jättebra förbindelser mellan Härnösand och Arlanda och eftersom vi imorgon ska ha en förberedande föreläsning åker jag redan nu. Två nätter på Arlanda innan vi lyfter på söndag morgon.

Det varnas för värmebölja de-luxe i the Holy City. Temperaturer runt 35 grader är att vänta. Just nu känns det endast bra, men jag kan tänka mig att det kan bli påfrestande. Lite surrealistiskt var det att packa för detta, och jag åker nu i sommarjackan. I en ficka fyndade jag en näve shekel, så det bådar gott! Annars är väskan mycket lätt! Så här i maj chansar jag lite eftersom risken för regn inte är jättestor. Och, som sagt, värmeböljevarning är utfärdad.

Som vanligt trivs jag med att "vara på väg"! Ikväll ska jag unna mig lite lyx på Arlanda! Lite röta hade jag nämligen med hotellet, mitt rum hade en jätteterrass! Mysfaktorn är HÖG! Blir det sol i morgon är det jackpot!

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar