torsdag 9 juni 2016

Venedigresan

Nu sitter jag i mitt kök och summerar veckan som gått. Venedig med mor var mysigt! Jag gillade att strosa runt och se alla kanaler, och på Vaporetton (vattenbussen) kände jag in av lycka! Värmen och att vara på vatten är en härlig kombination. Morsan och jag lyckades i ett skede lägga beslag på några av de få stolarna längst fram på Vaporetton och kunde då njuta i stora drag av scenerierna i Venedig!

 

Hotellet var ok på grund av läget, men han som skötte stället var mer än lovligt skum! När vi kom visade han rummet och faciliteterna och var allmänt vänlig med kindpussar och nyfikenhet. Men det slog lite över och blev enerverande. Inte så att jag inte kunde värja mig, men att ideligen få förslag till vindrickande på tu man hand var påfrestande. Sista gången blev bara för mycket, klockan fyra en morgon smög jag mig ut på toaletten som låg i hallen och vips materialiserade sig snubben och föreslog vindrickande. Nja! Not so nice! På "Trip Advisor" kan man se att det är hans stil, och att han raggat på detta vis ett bra tag.

Frukosten var förfärlig! Kolhydrater och kolhydrater. Nutellan på morgonen var nog det med MINST kolhydrater i. Cornflakes, vitt (torrt) bröd, marmelader, nutella, rulltårta (!!!) och cappuccino var vad som fanns. Hu! Och Venedig var dyrt! En stek kostade en smärre förmögenhet. Sålunda blev det dessutom pizza eller pasta. GALET! Mår fortfarande lite dåligt i magen efter detta. Bara en frukost gav mer kolhydrater än vad jag normalt äter på en vecka med LCHF!

Nå, nu ska jag inte fastna i det negativa! Bortsett från hotellet och frukosten var det härligt att vara i Venedig och se och uppleva allt detta! Jag kan mycket väl tänka mig att komma tillbaka!

På youtube och Instagram finns lite bilder/filmer att titta på. Sök på "mtrqa".

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar