lördag 2 juli 2016

Semesterplaner

Nu är semestern ännu närmare! Igår gick jag hem strax efter lunchtid efter att ha petat in ett autosvar på jobbmailen. Bara några få grejer kvar innan jag mentalt kan logga ur från jobbet. En trevlig grej som är kvar är nästa veckas kyrkdagar i Bekescsaba, Ungern. Eftersom Slovakien, vår vänkyrka, har konferens med andra kyrkor i närområdet och med sitt vänstift Härnösand har vi blivit inbjudna att vara med. Enda kruxet (tror jag) är att jag snabbt måste damma av tyskan, för det verkar som konferensen är på ungerska, slovakiska och tyska. Hm... Eller så har de tänkt på det och har någon slags tolk med. Vi får se.

Efter Ungern startar semestern på allvar och då blir det massor med segling hoppas jag. Inspirerad som jag är av alla youtubeseglare har jag provfilmade lite och skaffat en selfiepinne. Detta för att få lite segling dokumenterad i Höga Kusten. Lite lätt parodiskt känns det, samtliga youtubeseglare jag följer råkar vara unga, vackra och djärva. Här kommer jag, medelålders (jo, det heter väl så när man närmar sig 50-strecket), överviktig och seglar inte 100-tals nautiska mil runt jorden. Men vill någon följa mina öden och äventyr med ATLA3 kommer snart en youtubekanal med det namnet att börja sända.

Bild från i somras. Något kittlar vid horisonten. Måste segla ut och titta...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar