lördag 13 augusti 2016

Stundande jobbstart

Nu sjunger semestern på sista refrängen och på måndag är det dags igen att få börja jobba! Jag är sjukt taggad att komma igång igen! Ett krux som jag inser när jag kikar i kalendern är att jag var "sjukt taggad" också förra året, för kalendern är nu smockfull med ganska så stora saker jag nu har att utföra. Jag hoppas jag ska hinna och orka allt!

På resfronten är det ganska kul, två resor till Jerusalem och en resa till Bryssel är i kalendern. Första Jerusalemresan ser jag kanske mest fram emot, jag ska på kurs och bli gnuggad i judendom tillsammans med andra stift för att sedan kunna jobba med religionsdialog judendom-kristendom! Yes, lämpligt jobb för en religionslärare tycker jag, och har redan börjat läsa in kursboken "Bibeltolkningens bakgator".

Den andra Jerusalemresan är faktiskt en semestervecka. SCSC fyller 25 år och jag har blivit ditbjuden för att vara med på firande och föreläsningar på temat "reseskildringar". En kort vecka i the Holy City, men nog så intressant! Vi ska bland annat besöka den nyrenoverade st Jameskyrkan!

Bryssel känns som en lite trist resa, men det kommer säkert att överaska. Jag och några andra från andra stift ska få utbildning i EU-ansökningar... Låter ju inte så upplyftande, men att se EU lite från insidan ska ändå bli intressant.

Annars är det kurser och event för hela slanten. Ska i höst för första gången köra tre fördjupade "växtplatskurser". Tre helger, tre kurser och tre olika teman. Kurserna börjar vara fulltecknade nu så det blir nog en hel del kära återseenden! Sedan kyrkvärdskurser, idédagar och annat smått och gott. Terminen är späckad och jag kan bara hålla i hatten och köra på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar