måndag 14 november 2016

Ersta Sköndal

Nu har jag hamnat i Stockholm igen, på Ersta Sköndal konferens. Här är det samtal i dagarna två om hur vi i stiften ska implementera samtalsdokumentet "Guds vägar" hemma i stift och församlingar. Himla intressant och verkligen "my cup of the"! Jag ser fram emot att få tota ihop ett eller flera seminariepass om detta, har till och med en idé om hur det kan se ut när jag gör det! Jag tänker mig en gigantisk flanellograf... jodå, jag ÄR series nu. Ska genast när jag kommer hem börja sy!

Dagens tre positiva:
  1. Det var en smidig resa till Ersta Sköndal. Inga förseningar, anlände fortfarande pigg och utvilad,
  2. ÄMNET! Får idag vara teolog-pedagog! Känns faktiskt riktigt trevligt!
  3. Kreativiteten flödar! Det brukar ofta flöda kreativa tankar när jag reser, men när det bli användbara tankar blir jag så glad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar