onsdag 2 november 2016

Ökad räckvidd på medeldistanserna!

Idag är det lätt att hålla "positiva november"! Vaknade av väckarklockan klockan sex och såg snömodd och slask utanför fönstret, men inte ens det fick mig på dåligt humör. Trots snön så blev det en fantastisk onsdag! Här kommer dagens tre positiva:


  1. Morgonmässan! Kom tidigt till kyrkan och slog mig ned på en stol. Då visade det sig att diakonen var sjuk och jag fick rycka in! Vanligtvis får den som är "lekman" numera nästan bara läsa texten. Inget fel i textläsningen, men jag tycker det är lite klent ställt med delaktigheten i kära domkyrkan. Nåväl, med sjuk diakon blev det dessutom också förbön, nattvardsdukning, utdelande och tackbön. Känns fint att få vara med i allt detta! Charlotta celebrerade mässan och vi är riktigt bra på samspelet (om man får skryta lite).
  2. Cykeln! YES! Jag har idag blivit med cykel! Eftersom jag på grund av stelt vänsterknä inte kunnat cykla har jag varit utan cykel i typ 15-20 år. Men nu med moderna elcyklar tänkte jag att jag kunde försöka igen. Jag bad cykelverkstad byta ut vänster trampvev mot en kortare så jag kan komma runt med pedalen. Lite nervöst var det om det skulle funka, men det gjorde det! Trots att jag är lite svullen nu om knät kom jag runt hyfsat på trampan och kan också ta hjälp av elmotorn. Fantastiskt att effortless kunna susa både nedför och uppför backen! Räckvidden på medeldistansen har nu ökat! Korta sträckor går jag ju, och långa sträckor blir det antingen kollektiv åkning eller jobbets bil (när det är jobb alltså). Men nu kan jag till exempel åka till varvet lätt som en plätt. Blir bra till vårrustningen!
  3. Kostym! Ödis ringde och erbjöd sig själv som "personal shopper". Två butiker senare är jag nu utrustad med blusar, tröjor och en kostym! Blir bra inför brysselresan nästa vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar