söndag 6 november 2016

Skärmdumpar, snö och cykeltest

Det var en vit värld när jag klev utanför dörren idag. Kom på att det var hög tid att ta in trädgårdsmöblerna för vintern. Fick också skotta fram bron. Sedan testade jag att cykla med nya cykeln. Eller cykla förresten, den har ju elmotor, så det vara bara att åka med. Med dubbdäck gick det riktigt bra till affären fram och tillbaka, men jag längtar till våren och barmark!

Väl hemma igen satte jag mig för att redigera lite film. Tanken är att jag ska lära mig denna konst över vintern för att få till en "stunning" säsong två av sailing Atla3. Idag testade jag skärmdump för att få till en snygg startsida till youtube samt att lägga på speakervoice. Ganska rejält töntigt är det att höra mig själv prata engelska - brytningen blir liksom större när det är inspelat. Men om säsong två ska få några tittare måste jag nog "go english". Upptäckte att det inte gick att spela in rösten direkt i datorn, utan använde mobiltelefonen och en mikrofon som jag sedan airdroppade över till datorn.

Så här blev slutresultatet:



Så dagens tre positiva:

  1. KUL att cykla i snön - och det tar bara typ tre minuter till affären!
  2. Lärde mig thumbnail, voiceover och skärmdump idag!
  3. Har skurat golven, det luktar fräscht i huset nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar