fredag 16 december 2016

Kurs i Uppsala

Det blev ytterligare en liten road-trip innan jul. Idag var det ventilering av de PM som vi skrivit på kursen "palestinsk teologi". Riktigt trevlig ventilering, alla (utom en) tog fasta i själva innehållet och bidrog till både god stämning och intressanta diskussioner. Jag blev jätteglad att få höra att min PM var "välskriven"! Erkände i det läget INTE att jag skyndat mig att skriva klart det för att kunna se idolfinalen på TV, det hade ju känts liten smula oseriöst...

Lunchade med delar av Mellanösternenheten på kyrkokansliet och fikade med min efterträdare i Jerusalem innan jag tog tåget hem. Känner att jag trivs vansinnigt bra bland alla dessa Mellanösternnördar! Kanske för jag är en MÖ-nörd själv?

Utblick...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar