söndag 4 december 2016

Sista jobbresan för året!

Sitter på tåget och filosoferar. Egentligen borde jag skriva PM på den kurs jag går, men energin för det infinner sig inte. Istället filosoferar jag lite osammanhängande istället.

Jag vet inte hur mycket jag reser i jobbet, men anar att det är en hel del. Ska försöka hålla koll under 2017! Nu är jag i alla fall på väg till Vadstena för att där ska alla kursledningar från "Att leda ideella" stråla samman och planera kommande kurser. Ska faktiskt bli kul att träffa alla igen, känner det börjar vara ett tag sedan.

Nästa år är redan nu en hel del resande inplanerat:

  • Ungern, Slovakien
  • Västra Storsjöbygden
  • Stockholm
  • Möjligen Sydafrika
  • Timrå
  • Stugun
  • Sollefteå
  • Uppsala
  • Jerusalem
  • Jordanien
  • Trondheim
  • Tyskland
  • Jordanien
  • Västerås
Plus en massa kurser och jobb i Härnösand mellan varven. 

Mest av allt ser jag fram emot kommande segelsäsong! Den stora planen för seglingen är att segla till Söderköping, gå genom Göta Kanal och Trollhättans kanal, komma ut i Göteborg, runda Skåne och sedan följa östkusten hem igen. Kanske blir det för långt för en semester och jag får ta och tralla hem båten. Vi får se. 

Nu dagens tanke: Att planera är nästan mer än halva nöjet! Jag blir glad i mitt inre av att tänka på alla trevliga resor som ligger framför mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar