onsdag 21 december 2016

Träning, träning och träning

Ikväll har jag ägnat en hel del tid åt att lära mig mer om vlog. Typ som blog fast på youtube. Vad för utrusning som är bra att ha (kan bli en dyr hobby), hur man får till en backdrop, hur man filmar, hur man redigerar... Först glodde jag på en mängd youtubare som berättar hur det går till, sedan testade jag. Utrustning har jag, fast kameran har pajat - måste lämna in den. Redigera går väl an. Det jag tycker ät allra svårast är att prata naturligt i kameran. Det känns töntigt, och då ser det töntigt ut också. Det gäller att vara pigg men avslappnad på samma gång. Sedan är det nog bara träning, träning och åter träning som gäller. Tur det är några månader kvar till sjösättning!

Nu har jag 23 subscribers! Jätteroligt!!! Jag undrar så vilka alla är, det är ju bara de som väljer att visa sina prenumerationer offentligt som syns. Har just du inte subscribat kan du med fördel göra det här: https://www.youtube.com/channel/UChH9QfJd5HDdkkvM2qanRRQ Just nu är det inte jättemånga klipp där, men så snart sommaren kommer blir det nya avsnitt. Welcome! När säsongen kommer igång ska jag försöka övergå till engelska då jag börjar få en del youtubeseglarvänner runt om i världen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar