måndag 5 december 2016

Vadstena

Nu har vi hälften igenom vår kursledarhelg. I år träffas vi i Vadstena som nyligen startat med kursen "att leda ideella". Sammanlagt går kursen nu på fyra ställen: Strämbäck, Helsjön, Sigtuna och Vadstena. Varje år träffas kursledningen från alla fyra ställena för att gå igenom kursen och fundera på utvecklingsområden. Jag känner mig lite trött på kursen efter fem omgångar, men det är kul att träffa de andra och alltid är det något som fastnar hos mig och som jag kan tänka mig att vidareutveckla lite.

Men. Trevligast är nog själva Vadstena! Vilket ställe! Mysiga gränder, fina hus och Vättern! Slottet är imponerande och i vallgraven runt själva slottet finns en gästhamn! Jag hoppas verkligen seglingen i sommar tar mig hit med Atla3! Håller tummarna att allt ska klaffa!

Några turfzoner finns också i Vadstena, men då både jag och kursledarkollegan Åsa är turfare delade vi systerligt på zonerna...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar