söndag 1 januari 2017

Nytt år och nya nyårslöften

Så är det dags igen för den årliga nyårslöfteslistan. Jag har så länge jag minns gjort någon slags revidering inför det nya året och satt upp mål. För mig är det mer mål än löften jag beslutar om så här i årsskiftet. Here we go:

1. Komma i form. Jag har ställt undan vågen, det har inte varit så kul den här hösten att stå på den. Kortison i kombination med en stor trötthet i kroppen har gjort att jag inte tränat så mycket. Nu ska skutan vändas, och innan jag kastar loss den 12 juni vill jag vara i god form. Runkeeper ska registrera 700 km innan nästa nyår, Jag ska ha cyklat lika långt och jag vill nästa nyårsafton ha en snygg klänning i storlek 42.

2. Teknik. Jag vill under 2017 bli bättre på att redigera film och testa nya tekniker. Vore också bra om jag kunde bli lite mer naturlig framför kameran. Som nu är det mycket svengelska.

3. Segling. Målet är stora Sverigerundan. Gå söderut, besöka Stockholm, gå genom Göta Kanal och Trollhättekanalen till Göteborg, runda Skåne och sedan komma hem igen. Sisådär 1200 nautiska mil är den trippen på. Typ det dubbla mot vad jag seglade förra sommaren.

4. Ekonomi. Eftersom jag vill kunna satsa på seglingen vill jag spara på annat. Nu blir det matlådor och i övrigt mer genomtänkta inköp som gäller!

5. Bibeln. Jag har som mål att läsa igenom hela bibeln detta år. Tänker att det dels är karaktärsdanande och dels får mig att inte bara läsa veckans texter. Eftersom det är många texter som inte är med i "veckans texter" är det bra att åtminstone ibland läsa rubbet.

6. Se en balett

7. Rensa ut grejer till antingen Erikshjälpen, loppis eller återvinningen. Feng shuia lite i mitt pörte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar