torsdag 9 februari 2017

Inspiration!

Det var en fröjd att komma till jobbet idag! Jag kan inte påstå att ordningen inföll på en gång, en hel del jobb återstår med att sortera böcker och papper. Så länge har jag suttit med dysfunktionellt arbetsrum att jag till slut nästan vande mig med röran. Men jag känner ju att det går lättare att tänka och arbeta med lite ordning på torpet!

Det blev en lång dag, men nu är jag äntligen klar för den stundande roadtrippen till Cape Orangestiftet i Sydafrika! Biljetter utpantade och passet framlagt. Kameran är laddad och några blusar strukna för högsommarvärmen som stundar.

Men dagens största händelse är ändå lilla flickan som C fick idag på morgonen! Oj, som vi väntade idag på kontoret! "Har den kommit?", frågade en kollega. Först kopplade jag inte riktigt och trodde hon menade bokhyllan... men sedan lite fniss. Så ett öga har varit på messenger idag i väntan på besked. Vid eftermiddagsfikat visste vi. En tjej! Nu ikväll har jag sett bild på pyret. Fin så in i Norden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar