söndag 19 mars 2017

Jerusalem


Så har roadtrippen för närvarande pausat. I fredags kom jag hem från en tripp till Israel/Palestina och Jordanien. Första veckan med unga ledare från stiftet och sedan for jag över för att reka inför en liknande resa i maj till Jordanien med ungdomar. Resan förflöt med NOLL incidenter! Finfina ungdomar, bra sammanhållning i gruppen och skarpa analyser!

Jordanien var en upplevelse! Dopstället, Petra och Amman! Så märklig känsla att stå på "andra sidan" Jordanfloden! Jag som så många gånger varit på västra stranden. Så nära, men ändå så långt bort!


Väl hemma igen slängde jag mig rakt in i en växtplatskurs, men redan på fredagen började det klia misstänkt i tandköttet, och igår bröt en rejäl förkylning ut. HU! Tur jag har ledarkollegor som kunde ta hand om kursen själva! Idag, söndag har jag suttit och snorat hela dagen, känner lite press att snabbt bli frisk, för imorgon bär det av till Trondheim! Känns lite som jag inte gör annat än reser i mitt jobb för tillfället, men sedan blir hela april hyfsat lugn...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar