onsdag 28 juni 2017

Lövvik (2)

Då är jag för andra gången i Lövvik. Inatt är det jag, två kanotister och en motorbåt som ligger här. Det har varit skitväder ett tag, så många är nog fortfarande hemma i sina hus och stugor. Jag har de senaste dagarna blivit lite rastlös. Jag vill ju sticka iväg på långsegling. Har fortfarande nio veckor kvar på min sommarledighet. Men är helt slut i kroppen, orkar ingenting.

Birka är i stan idag, så jag tänkte jag skulle få lite bilder av Birka och Högakustenbron. Det var det som drog ut mig på havet idag, och jag ångrar inte att jag stack iväg! Men det känns lite dystert och ensamt ibland på havet. Jag skulle vilja dela detta med någon. När jag seglade idag filosoferade jag en del över detta. Nu känns det som de flesta jag har omkring mig ingår i egna olika sammanhang, men jag själv soloseglar, inte bara på havet, utan i tillvaron också. Jag vet inte om jag tycker det är optimalt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar