torsdag 27 juli 2017

Vilken dag!

Igår seglade jag till Fällsvik för att lyssna på jazz. Det var förstås helt underbart trevligt! Sov i båten i Fällsvik och ägnade denna morgon åt att lyssna på radio, kolla nätet, läsa och spela lite candy crush. Vid niotiden knackade det i skrovet och jag blev överbjuden på frukost och båtspan i en Arabesque. Sedan båtprat och kaffe med en trevlig äldre gentleman som verkligen hade seglat en massa. Så roligt!

Vid lunchtid satte jag segel och gick mot Docksta. Vädret var härligt, lagom vind som tyvärr sedan dog nästan helt. Startade motorn och gick i maklig takt mot Docksta samtidigt som jag lyssnade på musik och skrubbade sittbrunnen. När jag svängde in på Dockstafjärden var himlen "magisk" med molntussar och sol som speglade sig i vattnet. Filmade lite och njöt!

I Docksta låg en stilig Najad (Min drömbåt om/när jag någon gång ska byta upp mig). Efter lite bryggprat blev jag överbjuden till Najaden för en visning. Alltså WOW!!!! Så fin!

Denna dag är jag så enormt tacksam för och tänker att vad mycket jag får vara med om när jag snurrar runt med ATLA3 här i Höga Kusten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar