måndag 21 augusti 2017

Nycykeln

Så hade alla delar kommit och jag kunde hämta ut min nya cykel. Jojo. Det blev en ganska stor besvikelse, den är inte alls lika lätt för mig att cykla på som den förra. Snudd på att jag misshandlade cykeln när jag skulle ladda batteriet, men jag besinnade mig. Stackars cykeln kan inte rå för att jag inte kan böja vänster ben så bra.
Cykeln har andra fördelar, den går att vika ihop och ta med på tåg eller buss i en väska! Ser enorma fördelar med det! Tänker att nära jag ska till Uppsala, Stockholm och Visby så skulle den kunna få följa med och jag utnyttjar kvällarna till lite turfande på nya ställen!
Men. Att dagligen stå ut med en cykel där jag ideligen tappar trampan och med en sadel som kommer göra mig inkontinent i förtid... Jag tror bestämt att det ska få bli två cyklar i mitt stall. En för resor och båten och en mer bekväm hoj som jag kan jobbpendla med.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar