söndag 10 september 2017

Migrändag

Vaknade vid tretiden inatt av skallvärk. En sån där smärta som inte blir bättre av någonting. Ligga kvar i sängen är uteslutet, kändes som skallen skulle sprängas. Som tur är har jag en bra öronlappsfåtölj för dagar som denna så där parkerade jag mig. Sov lite, spydde lite och drack lite kaffe. Höll på så till tiotiden, då kunde jag börja fungera igen. 

Solen skiner ute, men jag är lite "bakis" av skallvärken och stannar inne och städar lite sporadiskt istället. Känns som dagen är över (fast solen inte ens gått ned). 

Lite hopp om livet blev det inte förrän under sena eftermiddagen då jag fick ett "il" och bakade ett slags bröd! Ni som känner mig vet att det händer kanske en gång per år att jag bakar, så detta var stort! Tanken var att göra LCHF-frökakor, men hade inte ingredienserna. Slängde i linfrö, sesamfrö, mandelmjöl, bakpulver, olja och hett vatten. Det blev mer och mer vatten då degen sög åt sig mycket vätska. Zaatar hittade jag och hade i också. En brödkrydda som jag köpt i Amman. Finns i Jerusalem också och är nåt slags örtsalt.

Plattade ut smeten på bakplåtspapper och gräddade en stund på 200 grader. Strödde flingsalt på när jag sedan drog ut plåten (hade glömt det innan).

Resultatet blev alldeles FÖR bra. Slukade hela satsen till en stor kopp thé! Tror detta kan få ersätta pommes stripsen som jag brukar få begär efter när migränen släpper!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar