torsdag 22 februari 2018

Fiber beställt!

Så sitter jag och försmäktar i mitt nya hus - utan uppkoppling! Det känns nästan som jag är på retreat, varken nätuppkoppling eller TV! Ohoj, men det är märkligt vad fort jag vänjer mig! Nu skriver jag dessa rader med parkoppling från min mobiltelefon - jag har fått beställa mer surf två gånger redan, så lite snålar jag.

Jag har också börjat lära mig bussystemet här. Lokalbussen i Härnösand och appen "din tur" är nästan hopplös att förstå sig på! Tider som inte stämmer, A- eller B- hållplats som är obegripliga och bussar som jag ständigt missar eller står på fel sida vägen när de väl kommer. Här finns helt klart utvecklingsområden! Jag tänker om mig själv att jag är tämligen normalbegåvad, hur ska det då inte vara för en nyinflyttad?

Hå och hej. Nu ska jag knalla ned till vägen och ta bussen till jobbet! Är det -15 så säger min regel att jag får göra det och inte gå de 3 kilometrarna till stan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar