torsdag 1 februari 2018

Snökaos

Så en rapport från snökaoset i Ångermanland. Det har snöat mycket i vinter, men från i igår fullkomligt vräker det ner snö. Såpass mycket att en del skolor stänger och chefen mailar ut en rekommendation att vi ska överväga att ställa in möten och helst jobba hemifrån eller kompa ut. Jag tog mig till jobbet för en viktig grej, men pulsade sedan hem. På de få timmar jag var på jobbet hade vägarna yrt igen alldeles.

Tänker på Emil i Lönneberga - även om det är plogat ända hem, måste jag skynda mig för innan en halvtimme gått är det likadant igen.

På ett sätt är detta snödrama lite mysigt. Jag kan vara inne och pyssla på. Men jag tänker på räddningstjänst och hemtjänst som inte kan jobba hemifrån. Och hemska tid för den som får någon akut åkomma i detta väder!

Det Mia och Fia skottade upp häromdagen är helt igensnöat. Jag gjorde ett försök att skotta, men blåsten var för stark att det var helt meningslöst. Nu har jag en slalombacke på min uteplats istället...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar