torsdag 5 april 2018

O´Cebreiro

Idag var vi bland molnen. Bokstavligt! Vi tog bussen upp på 1300 m.ö.h. och den lilla byn O´cebreiro. Det var en vidunderlig utsikt, men kallt som attan! Snön låg djup och det blåste kulingbyar. Men vi njöt av utsikten, tog en massa bilder och käkade lunch där. Sedan buss i två timmar till självaste Santiago de Compostela.

Tyvärr måste jag säga att jag kände en besvikelse över att komma till denna stad. Det är fint och charmigt, men jag saknar pilgrimerna! På plattan framför katedralen satt många pilgrimer och tittade på kyrkan. Kanske var de lite ledsna över att ha kommit fram, strapatserna och vandringen är ju då slut. Jag kan tänka mig att det blir en stunds tvehågsenhet innan de vänder hem igen.

Nu på kvällen har vi ätit ännu en övermäktig middag. SJU rätter!!! Skinka, bläckfisk, pasta, stoppade paprikor och något mer och något mer och sedan en efterrätt på det. Vi var klara typ 22.15 med den, återstod bara att vagga hem till hotellet, mätta som om vi ätit för en hel vecka. Det blir till att börja träna när jag kommer hem, nu är jag inte i form alls!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar