torsdag 19 april 2018

Studsade till därhemma

Jag kom hem sent igår. Väl hemma gladdes jag över den nyinlagda mattan i mitt sovrum, men suckade ganska tungt när jag såg sängen på högkant mitt på golvet i vardagsrummet. ORKA! Nej, jag orkade inte detta och tog bara täcke och kudde och sov på soffan.

Vaknade och var så seg i skallen. Segare än vanligt faktiskt. Det var som synapserna inte alls hittade varandra och jag satt mest och tomglodde på min kaffekopp. Skulle på reumatologen föst, och sedan packa stiftsbilen för att ansluta i Sollefteå där min enhet har enhetsdygn. Processa och lära känna står på schemat. ORKA. Nej, jag orkar tydligen inte det heller.

Imorgon börjar en kyrkvärdskurs, jag ska vidare till Hållandsgården i Åre. Vill inte. Orkar inte. Jag vet att jag både gillar det hela och orkar när jag väl står där, men såhär dagen innan är jag bara tom i skallen. Jag vill vara ledig och bekymmerslös nu!

Men inatt ska jag vila och ladda. Känner ett lugn av att kunna ligga i hotellsängen med fråndragna gardiner och titta på utsikten. Känner mig lite som en eremit på en klippa när jag gör det. Skulle lätt kunna bli kvar här några dagar. Slippa både kyrkvärdskurs och kaoset därhemma!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar